Ten autorski program podpowie Ci, jak wspierać wzrost samodzielności ucznia oraz zaspokajanie potrzeb życiowych. Można go wykorzystać na różnych poziomach rozwoju i etapach edukacyjnych.
Głównym celem tego programu jest kształtowanie u młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną umiejętności kluczowych, takich jak:
✔️ kreatywność
✔️ przedsiębiorczość
✔️ samodzielne dokonywanie wyborów
✔️poczucie własnej wartości
✔️ samodzielne podejmowanie decyzji
✔️ radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego świata i techniki
Istotnym elementem tego rodzaju edukacji, jest kształtowanie obrazu własnego „JA”.
Uczniowie poznają podstawy małej ekonomii i przedsiębiorczości poprzez kształtowanie odpowiedzialności wobec własności cudzej i własnej. Uczą się, jaką cenę płacą dorośli za niszczenie mienia, ubrań, książek czy zabawek oraz nieprzestrzeganie zasad porządku. A także w jaki sposób można oszczędzać, np. wodę, energię elektryczną, żywność, papier czy pieniądze.
Program zawiera plany metodyczne na każdy miesiąc pracy w szkole.
Znajdziesz tu:
✔️ tematy lekcji
✔️ realizowane zagadnienia
✔️ umiejętności nabyte przez ucznia
✔️ literaturę, z której możesz dodatkowo korzystać na lekcji
Treści programu realizowane są poprzez zabawę, wycieczkę, rozmowę, spotkania z ciekawymi ludźmi, obserwację i pracę w grupie. Poznawanie i wykonywanie czynności z zakresu gospodarowania, oszczędzania, finansów, planowania i organizowania pracy przyswajane są poprzez praktyczną naukę.
Mam 55 lat. Od przeszło 30 lat moją pasją jest praca i opieka nad dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. A także dorosłymi neurotypowymi.
Pracuję w Szkole Specjalnej, w tzw. Szkołach Masowych, Przedszkolach i jestem Nauczycielem Akademickim.
Prowadzę Gabinet Terapii Wspomagających, gdzie realizuję różnego rodzaju terapie dobierając je do potrzeb i możliwości swoich podopiecznych.