Potrafię być dorosły


Autorski plan dla nauczycieli pracujących z dzieckiem objętym kształceniem specjalnym.


Ten autorski program podpowie Ci, jak wspierać wzrost samodzielności ucznia oraz zaspokajanie potrzeb życiowych. Można go wykorzystać na różnych poziomach rozwoju i etapach edukacyjnych.

Na czym skupia się program?


Głównym celem tego programu jest kształtowanie u młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną  umiejętności kluczowych, takich jak:

✔️ kreatywność

✔️ przedsiębiorczość

✔️ samodzielne dokonywanie wyborów

✔️poczucie własnej wartości

✔️ samodzielne podejmowanie decyzji

✔️ radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego świata i techniki

Istotnym elementem tego rodzaju edukacji, jest kształtowanie obrazu własnego „JA”.

Uczniowie poznają podstawy małej ekonomii i przedsiębiorczości poprzez kształtowanie odpowiedzialności wobec własności cudzej i własnej. Uczą się, jaką cenę płacą dorośli za niszczenie mienia, ubrań, książek czy zabawek oraz nieprzestrzeganie zasad porządku. A także w jaki sposób można oszczędzać, np. wodę, energię elektryczną, żywność, papier czy pieniądze. 

Co zawiera program?


Program zawiera plany metodyczne na każdy miesiąc pracy w szkole.

Znajdziesz tu:

✔️ tematy lekcji

✔️ realizowane zagadnienia

✔️ umiejętności nabyte przez ucznia

✔️ literaturę, z której możesz dodatkowo korzystać na lekcji

Jak realizowany jest program?


Treści programu realizowane są poprzez zabawę, wycieczkę, rozmowę, spotkania z ciekawymi ludźmi, obserwację i pracę w grupie. Poznawanie i wykonywanie czynności z zakresu gospodarowania, oszczędzania, finansów, planowania i organizowania pracy przyswajane są poprzez praktyczną naukę. 

Nazywam się Magdalena Foryś


Mam 55 lat. Od przeszło 30 lat moją pasją jest praca i opieka nad dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. A także dorosłymi neurotypowymi.

  • Oligofrenopedagog
  • Terapeuta psychopedagogiczny
  • Terapeuta metody Instrumental Enrichment Standard
  • Terapeuta metody Instrumental Enrichment Basic
  • Terapeuta metody Snoezelen
  • Secjalista ds. komunikacji alternatywnej i pedagogiki leczniczej
  • Trener Umiejętności Społecznych TUS SST
  • Edukacja, rehabilitacja i terapia osób z autyzmem

Pracuję w Szkole Specjalnej, w tzw. Szkołach Masowych, Przedszkolach i jestem Nauczycielem Akademickim.

  • ZSS im Unicef w Rzeszowie, oligofrenopedagog, nauczyciel dyplomowany
  • Terapeuta dziecięcy w niepublicznym przedszkolu Bajkowe przedszkole
  • Terapeuta dziecięcy w Niepubliczne Przedszkole Pinokio w Rzeszowie
  • Wykładowca akademicki w Centrum Usług Dydaktycznych w Rzeszowie
  • Wykładowca akademicki w Collegium Humanum w Rzeszowie

Prowadzę Gabinet Terapii Wspomagających, gdzie realizuję różnego rodzaju terapie dobierając je do potrzeb i możliwości swoich podopiecznych.