Materiał ten powstał na bazie moich doświadczeń w pracy i zawiera wypracowaną przeze mnie metodykę pracy.
✔️ Planowanie i tworzenie instrukcji. Nauka zagadnień związanych z planowaniem i tworzeniem instrukcji ma ogromne znaczenie dla osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi. Pomaga im w osiągnięciu samodzielności, zarządzaniu finansami, rozwijaniu pewności siebie, zdobywaniu umiejętności zawodowych i efektywnej komunikacji. To klucz do pełniejszego i bardziej niezależnego życia dorosłego.
✔️ Poczucie wartości. Pracując nad poczuciem wartości u osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi, można pomóc im osiągnąć pełniejsze, bardziej satysfakcjonujące i bardziej samodzielne życie. To ważny krok w zapewnieniu im wsparcia i szansy na rozwijanie swojego potencjału.
✔️ Liczenie monet. Umiejętność operowania na pieniądzach i znajomość wartości pieniądza są kluczowymi elementami w procesie wychowywania osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi, które pomagają im osiągnąć samodzielność, integrację społeczną i niezależność finansową, a także rozwijać ważne umiejętności społeczne i pewność siebie.
✔️ Zachowanie. Nauka właściwego zachowania się i odróżniania dobrych od niewłaściwych zachowań ma kluczowe znaczenie w procesie edukacji osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi. Pomaga im integrować się społecznie, być samodzielnymi, dbać o swoje bezpieczeństwo, zrozumieć konsekwencje działań, budować zdrowe relacje i osiągać sukcesy zarówno w edukacji, jak i w życiu zawodowym. Jest to fundamentalny element ich pełnego uczestnictwa w społeczeństwie.
✔️ Prace biurowe. Umiejętności związane z korzystaniem z internetu i obsługą komputera mają ogromne znaczenie dla osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi, ponieważ otwierają przed nimi nowe możliwości zatrudnienia, samodzielności, edukacji i komunikacji społecznej. Dają im narzędzia do pełniejszego uczestnictwa w życiu społecznym i zawodowym.
✔️ Zadania z myślenia. Zadania z myślenia są nieodłącznym elementem procesu rozwoju osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi. Pomagają one rozwijać kluczowe umiejętności poznawcze, kreatywność, samodzielność i pewność siebie. To narzędzie, które może znacząco poprawić jakość życia i zdolność do funkcjonowania w społeczeństwie.
Mam 55 lat. Od przeszło 30 lat moją pasją jest praca i opieka nad dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. A także dorosłymi neurotypowymi.
Pracuję w Szkole Specjalnej, w tzw. Szkołach Masowych, Przedszkolach i jestem Nauczycielem Akademickim.
Prowadzę Gabinet Terapii Wspomagających, gdzie realizuję różnego rodzaju terapie dobierając je do potrzeb i możliwości swoich podopiecznych.